Ciclo dual
Descripción
Aquests estudis postobligatoris capaciten dissenyar, posar en marxa i avaluar projectes i programes educatius d’atenció a la infància en el primer cicle d’educació infantil en l’àmbit formal, d’acord amb la proposta pedagògica elaborada per un mestre o mestra.
La duración es de 2.000 horas (1.617 en un centre educatiu i 383 en un centre de treball) distribuïdes en dos cursos académicos.
Contenidos
- Intervenció amb Famílies i Atenció als Infants en Risc Social.
- Didàctica de l’Educació Infantil.
- Autonomia Personal i Salut Infantil.
- El Joc Infantil i la seva Metodologia.
- Expressió i Comunicació.
- Desenvolupament Cognitiu i Motriu.
- Desenvolupament Sòcioafectiu.
- Habilitats Socials.
- Primeros Auxilios.
- Formación y orientación laboral.
- Empresa e Iniciativa Emprendedora.
- Projecte d’Atenció a la Infantesa.
- Formación en Centros de Trabajo.
Cómo acceder
Tienen acceso directo al ciclo las personas que cumplen alguno de los siguientes requisitos:
- Tenir el títol de batxillerat.
- Tenir el títol de tècnic de formació professional o tècnic superior de formació professional o tècnic especialista.
- Haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental.
- Haver superat el curs d’orientació universitària (COU) o el preuniversitari.
- Tenir el títol de batxillerat per haver cursat el batxillerat unificat polivalent (BUP).
- Tenir qualsevol titulació universitària o una d’equivalent.
- Haber superado la prueba de acceso a la universidad para mayores de 25 años.
Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l’any natural en què es realitza la prova.
Salidas profesionales
Salidas académicas
Amb aquests estudis s’obté el títol de tècnic superior o tècnica superior, que permet accedir a qualsevol estudi universitari oficial de grau. Les persones que s’han graduat en un cicle formatiu de grau superior poden obtenir la convalidació de crèdits universitaris ECTS.
Salidas laborales
La superación de este ciclo formativo permite acceder al mundo laboral como:
- Educador o educadora infantil en el primer cicle d’educació infantil, sota la supervisió d’un mestre o una mestra.
- Educador o educadora en institucions i/o en programes específics de treball amb infants de 0 a 6 anys en situació de risc social.
- Educador o educadora en programes o activitats d’oci i temps lliure infantil: ludoteques, cases de cultura, biblioteques, centres educatius, etc.






